Selasa, 19 Juli 2011

BASIC CONVERSATION (percakapan dasar)

What is your name ?                           Siapakah namamu ?
My name is Bila                                  Nama saya Bila


Where do you live ?                            Dimanakah kamu tinggal ?
I live in Bandung                                 Saya tinggal di Bandung


What is your address ?                        Dimanakah alamatmu ?
My address is 40, Jl.Sulaksana           Alamat Saya di Jl.Sulaksana 40


Where are you from ?                          Dari mana kamu berasal ?
I am from Bandung, west java             Saya dari Bandung, jawa barat


What are you ? ( What do you do ? )   Apa pekerjaanmu ?
I am a student.                                      Saya adalah seorang pelajar.


Where do you go to school ?                Dimana kamu bersekolah ?
I go to junior high school                      Saya sekolah di SMP


What year are you in now ?                 Kelas berapa kamu sekarang ?
I am in the first year                             Saya kelas satu


Where are you born ?                          Di mana kamu dilahirkan ?
I was born in Bandung                         Saya lahir di Bandung


When were you born ?                        Kapan kamu dilahirkan ?
I was born in 1999                               Saya dilahirkan tahun 1999


How old are you ?                               Berapakah usiamu ?
I am 12 year old                                  Saya berusia 12 tahun


What is your hobby ?                         Apakah kegemaranmu ?
My hobby is reading                           kegemaran Saya membaca

Tidak ada komentar:

Posting Komentar